کتابخانه

تعداد بازدید:۷۲۱۹

مدیریت


سرپرست کتابخانه

دکتر فرید وکیلی تهامی

دانشیار مهندسی مکانیک      

گرایش طراحی کاربردی

تخصص: خزش

f_vakili@tabrizu.ac.ir

33392463

    رزومه     
مسئول کتابخانه    

مریم بلیلا

کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات

m.balila@tabrizu.ac.ir

33392473

رزومه

 

مسئول امانت

جبرئیل محمدی فر

کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات

j.mohammadifar@tabrizu.ac.ir

33392473

رزومه  

معرفی


کتابهای این کتابخانه بر اساس رده بندی کتابخانه کنگره  فهرست نویسی و رده بندی شده است و تمام قسمتهای کتابخانه بصورت کامپیوتری اداره می شود. مراجعان به کتابخانه می توانند از طریق برگه دانها و یا کامپیوترهای موجود جستجو کرده  و از قسمت امانت، مرجع، نشریات و پایان نامه منابع مورد نیاز خودرا تحویل بگیرند. نرم افزار مورد استفاده کتابخانه پارس آذرخش میباشد که کلیه قسمتهای کتابخانه را تحت پوشش قرار داده است.  

این مجموعه علاوه بر سرویس دهی به دانشجویان و پرسنل دانشکده  در خدمت اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان دانشکده های دیگر و کلیه دانشجویان عضو طرح غدیر میباشد.

دسترسی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به مخزن کتابخانه بصورت باز میباشد.

تعداد کتابهایی که دانشجویان مجاز به امانت هستند برای دانشجویان مقطع کارشناسی 2 جلد بمدت یکماه، کارشناسی ارشد 5 جلد بمدت دوماه و مقطع دکترا 6 جلد بمدت دوماه در نظر گرفته شده است.

تاریخچه

کتابخانه دانشکده فنی همزمان با تاسیس  دانشکده فنی در سال 1337 فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده وبا توسعه و گسترش رشته های تحصیلی در سال 1382-83 دانشکده فنی به سه دانشکده عمران/ برق/ مکانیک  تفکیک گردیده است وبدنبال آن در سال 1385 کتابخانه مکانیک نیز جدا گشته و حیات جدید خود را در قالب خدمات رسانی به رشته های مهندسی مکانیک/ مهندسی ساخت وتولید / مهندسی مواد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا و رشته مهندسی هوا - فضا  در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی ( در حال حاضر) ادامه می دهد.

موقعیت

کتابخانه دانشکده فنی مهندسی  مکانیک بامساحت 263 مترمربع در طبقه همکف دانشکده مستقر گردیده است و شامل قسمتهای جستجو / امانت/ بخش خدمات فنی/ مرجع/ نشریات /پایان نامه ها می باشد. کتابخانه دانشکده دارای 2 سالن مطالعه در ساختمان شماره 8 (سالن مطالعه مستقر در کتابخانه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و سالن مطالعه مستقر در طبقه 4 برای دانشجویان کارشناسی) و سالن مطالعه (در ساختمان دانشکده ساخت و تولید) می باشد.

آمار

آمار مجموعه کتابخانه در جدول زیر آورده شده است.( تاریخ 29/7/98)

 

تعداد

عناوین کتب فارسی

2064

عناوین کتب لاتین

4277

نسخ کتب فارسی

5343

نسخ کتب لاتین

7372

پایان نامه فارسی

1445

مجله فارسی

146

مجله لاتین

188

خدمات مربوط به پروپوزال و پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

تاییدیه همانندجویی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (بر اساس جدول زیر)

فرایند دریافت گزارش همانند جویی ازطریق سایت https://irandoc.ac.ir

ثبت‌نام در سامانه https://thesis. tabrizu.ac.ir

از طریق سایت دانشگاه تبریز

پرینت صفحه اول پروپوزال پس از تائید آن توسط استاد راهنما

مراجعه به سایت ایرانداک و ثبت‌نام در سامانه همانند جو و خارج شدن از سامانه

ورود مجدد به سامانه همانند جو و واردکردن (مشخصات دانشجو و پروپوزال و چکیده و...)

در قسمت( نام استاد راهنما/ نماینده موسسه) چنین نوشته شود: m.balila@tabrizu.ac.ir

پسورد: W1R2j    

پرداخت  هزینه ورود به سامانه به مبلغ 15هزار تومان

خارج شدن از سامانه

ورود مجدد به سامانه

دریافت گزارش همانند جویی

ارائه گزارش همانند جویی به همراه  پرینت صفحه اول پروپوزال تائید شده از طرف استاد راهنما به مسئول کتابخانه جهت تائید(درصورتی که درصد همانندی گزارش بیش از 30 درصد باشد) دانشجو با مراجعه به استاد راهنمای خود نسبت به تغییر عنوان و یا چکیده پروپوزال اقدام و مراحل فوق را از مرحله 4 دوباره تکرار نماید.

ارائه گزارش همانند جویی(مهرشده توسط مسئول کتابخانه) به مدیر گروه جهت طرح در جلسه شورای گروه

تاییدیه پروپوزال دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (بر اساس جدول زیر)

فرایند ثبت پیشنهاده(پروپوزال)در سایت  https://irandoc.ac.ir پس از تصویب در شورای دانشکده

ثبت‌نام در سامانه ملی ثبت پروپوزال(پیشنهاده)

در سایت ایرانداک (واردکردن مشخصات دانشجو و فایل ورد و پی‌دی‌اف پروپوزال و...)

دریافت کد رهگیری

ارائه فرم پیشنهاد و ابلاغ موضوع پایان‌نامه همراه با کد رهگیری به مسئول کتابخانه

تائید مسئول کتابخانه و ارسال آن به ایمیل دانشجو

پرینت گواهی ثبت پیشنهاده(پروپوزال)  از ایمیل دانشجو، توسط خود دانشجو و

ارائه آن به مسئول آموزش مربوطه

تاییدیه پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (بر اساس جدول زیر)

فرایند ثبت پایان نامه/ رساله در سایت https://irandoc.ac.ir پس از دفاع

ثبت‌نام در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه/ رساله

در سایت ایرانداک (واردکردن مشخصات دانشجو و فایل ورد و پی‌دی‌اف پایان‌نامه/ رساله و...)

دریافت کد رهگیری

ارائه فرم شماره 1 به همراه کد رهگیری به مسئول کتابخانه

تائید مسئول کتابخانه و ارسال آن به ایمیل دانشجو

پرینت گواهی ثبت پایان‌نامه/ رساله  از ایمیل دانشجو،  توسط خود دانشجو و

پیوست آن به پایان‌نامه/ رساله دانشجو


آخرین ویرایش۰۹ آذر ۱۳۹۸